2 |
2015-09-16 15:00:05 |
Adam Hulewicz |
Pole full zmieniło wartość z '<p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005</p> <p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>Statut<br /> Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej<br /> w Tczewie</b></p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 1</b></p> <p> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:</p> <ol> <li> Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).</li> <li> Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)</li> <li> Innych właściwych aktów prawnych</li> <li> niniejszego statutu.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 2</b></p> <ol> <li> Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.</li> <li> Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 3</b></p> <p> Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 4</b></p> <p> Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 5</b></p> <p> Do zadań Ośrodka należy w szczególności:</p> <ol> <li> opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka</li> <li> sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej</li> <li> udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.</li> <li> przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.</li> <li> opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem</li> <li> praca socjalna</li> <li> organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych</li> <li> tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;</li> <li> dożywianie dzieci</li> <li> sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;</li> <li> kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;</li> <li> sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego</li> <li> racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;</li> <li> podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych</li> <li> współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;</li> <li> opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;</li> <li> organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;</li> <li> prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;</li> <li> prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;</li> <li> zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 6</b></p> <ol> <li> Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.</li> <li> Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.</li> <li> Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 7</b></p> <p> Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 8</b></p> <ol> <li> Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe</li> <li> Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.</li> <li> Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 9</b></p> <p> Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.</p> ' na '<p style="text-align: left; text-indent: 0px;"><strong>Dokumenty powiązane:</strong></p><p style="text-align: left; text-indent: 0px;"><a href="http://mops.tczew.pl/sites/default/files/uchwala_nr_xlv3662014.pdf" target="_blank">Uchwała nr XLV/366/2014 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie</a></p><p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> </p> <p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005</p> <p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>Statut<br /> Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej<br /> w Tczewie</b></p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 1</b></p> <p> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:</p> <ol> <li> Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).</li> <li> Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)</li> <li> Innych właściwych aktów prawnych</li> <li> niniejszego statutu.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 2</b></p> <ol> <li> Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.</li> <li> Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 3</b></p> <p> Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 4</b></p> <p> Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 5</b></p> <p> Do zadań Ośrodka należy w szczególności:</p> <ol> <li> opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka</li> <li> sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej</li> <li> udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.</li> <li> przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.</li> <li> opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem</li> <li> praca socjalna</li> <li> organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych</li> <li> tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;</li> <li> dożywianie dzieci</li> <li> sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;</li> <li> kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;</li> <li> sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego</li> <li> racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;</li> <li> podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych</li> <li> współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;</li> <li> opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;</li> <li> organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;</li> <li> prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;</li> <li> prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;</li> <li> zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 6</b></p> <ol> <li> Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.</li> <li> Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.</li> <li> Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 7</b></p> <p> Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 8</b></p> <ol> <li> Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe</li> <li> Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.</li> <li> Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>§ 9</b></p> <p> Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.</p> ' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
full |
Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005
Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.
Statut
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tczewie
§ 1
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).
- Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
- Innych właściwych aktów prawnych
- niniejszego statutu.
§ 2
- Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.
- Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.
§ 3
Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.
§ 4
Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.
§ 5
Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
- sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
- udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
- przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.
- opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem
- praca socjalna
- organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych
- tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;
- dożywianie dzieci
- sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;
- kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;
- sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego
- racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych
- przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;
- prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;
- podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych
- współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;
- opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
- organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
- prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
- prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;
- zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.
§ 6
- Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.
- Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.
- Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.
- Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.
§ 7
Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.
§ 8
- Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.
- Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe
- Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.
- Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.
§ 9
Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
|
Dokumenty powiązane:
Uchwała nr XLV/366/2014 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie
Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005
Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.
Statut
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tczewie
§ 1
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).
- Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
- Innych właściwych aktów prawnych
- niniejszego statutu.
§ 2
- Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.
- Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.
§ 3
Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.
§ 4
Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.
§ 5
Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
- sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
- udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
- przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.
- opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem
- praca socjalna
- organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych
- tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;
- dożywianie dzieci
- sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;
- kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;
- sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego
- racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych
- przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;
- prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;
- podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych
- współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;
- opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
- organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
- prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
- prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;
- zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.
§ 6
- Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.
- Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.
- Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.
- Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.
§ 7
Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.
§ 8
- Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.
- Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe
- Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.
- Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.
§ 9
Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
|
|
1 |
2015-09-16 14:39:03 |
Adam Hulewicz |
Utworzono artykuł 27084 o nazwie 'Statut Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
id | puste | 27084 | user_id | puste | 372881 | resource_id | puste | 483 | name | puste | Statut Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie | category_id | puste | 117 | language_id | puste | 1 | short | puste | Statut Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie | full | puste |
Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005
Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.
Statut
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tczewie
§ 1
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).
- Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
- Innych właściwych aktów prawnych
- niniejszego statutu.
§ 2
- Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.
- Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.
§ 3
Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.
§ 4
Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.
§ 5
Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
- sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
- udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
- przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.
- opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem
- praca socjalna
- organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych
- tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;
- dożywianie dzieci
- sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;
- kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;
- sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego
- racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych
- przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;
- prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;
- podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych
- współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;
- opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
- organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
- prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
- prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;
- zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.
§ 6
- Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.
- Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.
- Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.
- Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.
§ 7
Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.
§ 8
- Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.
- Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe
- Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.
- Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.
§ 9
Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
| publishfrom | puste | 2015-05-01 00:00:00 | _active | puste | 1 | slug | puste | statut-miejskiego-osrodka-pomocy-spolecznej-w-tczewie |
|