Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2015-09-16 15:00:05  Adam Hulewicz

Pole full zmieniło wartość z '<p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005</p> <p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>Statut<br /> Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej<br /> w Tczewie</b></p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 1</b></p> <p> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:</p> <ol> <li> Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z p&oacute;żn. zm.).</li> <li> Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z p&oacute;źn. zm.)</li> <li> Innych właściwych akt&oacute;w prawnych</li> <li> niniejszego statutu.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 2</b></p> <ol> <li> Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.</li> <li> Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 3</b></p> <p> Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 4</b></p> <p> Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 5</b></p> <p> Do zadań Ośrodka należy w szczeg&oacute;lności:</p> <ol> <li> opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problem&oacute;w społecznych ze szczeg&oacute;lnym uwzględnieniem program&oacute;w pomocy społecznej, profilaktyki problem&oacute;w rozwiązywania problem&oacute;w alkoholowych i innych, kt&oacute;rych celem jest integracja os&oacute;b i rodzin z grup szczeg&oacute;lnego ryzyka</li> <li> sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej</li> <li> udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w okresowych.</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych na pokrycie wydatk&oacute;w powstałych w wyniku zdarzenia losowego</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych na pokrycie wydatk&oacute;w na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepis&oacute;w o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.</li> <li> przyznawanie zasiłk&oacute;w celowych w formie biletu kredytowanego.</li> <li> opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, kt&oacute;ra rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wsp&oacute;lnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem</li> <li> praca socjalna</li> <li> organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla os&oacute;b z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w plac&oacute;wkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych</li> <li> tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;</li> <li> dożywianie dzieci</li> <li> sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;</li> <li> kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;</li> <li> sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, r&oacute;wnież w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego</li> <li> racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracownik&oacute;w;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w specjalnych celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłk&oacute;w, pożyczek oraz pomocy w naturze;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich os&oacute;b wymagających opieki;</li> <li> podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja program&oacute;w osłonowych</li> <li> wsp&oacute;łpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w stałych;</li> <li> opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;</li> <li> organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla os&oacute;b z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych na pokrycie wydatk&oacute;w związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;</li> <li> prowadzenie i rozw&oacute;j infrastruktury środowiskowych dom&oacute;w samopomocy dla os&oacute;b z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> realizacja zadań wynikających z rządowych program&oacute;w pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia os&oacute;b, rodzin i grup społecznych oraz rozw&oacute;j specjalistycznego wsparcia;</li> <li> prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;</li> <li> zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 6</b></p> <ol> <li> Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.</li> <li> Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.</li> <li> Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 7</b></p> <p> Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 8</b></p> <ol> <li> Ośrodek działa na podstawie planu dochod&oacute;w i wydatk&oacute;w zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe</li> <li> Dyrektor odpowiada za realizację plan&oacute;w finansowych.</li> <li> Nadz&oacute;r nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 9</b></p> <p> Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.</p> ' na '<p style="text-align: left; text-indent: 0px;"><strong>Dokumenty powiązane:</strong></p><p style="text-align: left; text-indent: 0px;"><a href="http://mops.tczew.pl/sites/default/files/uchwala_nr_xlv3662014.pdf" target="_blank">Uchwała nr XLV/366/2014 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie</a></p><p style="text-align: left; text-indent: 0px;">&nbsp;</p> <p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005</p> <p style="text-align: left; text-indent: 0px;"> Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>Statut<br /> Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej<br /> w Tczewie</b></p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 1</b></p> <p> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:</p> <ol> <li> Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z p&oacute;żn. zm.).</li> <li> Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.</li> <li> Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z p&oacute;źn. zm.)</li> <li> Innych właściwych akt&oacute;w prawnych</li> <li> niniejszego statutu.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 2</b></p> <ol> <li> Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.</li> <li> Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 3</b></p> <p> Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 4</b></p> <p> Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 5</b></p> <p> Do zadań Ośrodka należy w szczeg&oacute;lności:</p> <ol> <li> opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problem&oacute;w społecznych ze szczeg&oacute;lnym uwzględnieniem program&oacute;w pomocy społecznej, profilaktyki problem&oacute;w rozwiązywania problem&oacute;w alkoholowych i innych, kt&oacute;rych celem jest integracja os&oacute;b i rodzin z grup szczeg&oacute;lnego ryzyka</li> <li> sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej</li> <li> udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w okresowych.</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych na pokrycie wydatk&oacute;w powstałych w wyniku zdarzenia losowego</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych na pokrycie wydatk&oacute;w na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepis&oacute;w o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.</li> <li> przyznawanie zasiłk&oacute;w celowych w formie biletu kredytowanego.</li> <li> opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, kt&oacute;ra rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wsp&oacute;lnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem</li> <li> praca socjalna</li> <li> organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla os&oacute;b z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w plac&oacute;wkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych</li> <li> tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;</li> <li> dożywianie dzieci</li> <li> sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;</li> <li> kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;</li> <li> sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, r&oacute;wnież w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego</li> <li> racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracownik&oacute;w;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w specjalnych celowych</li> <li> przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłk&oacute;w, pożyczek oraz pomocy w naturze;</li> <li> prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich os&oacute;b wymagających opieki;</li> <li> podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja program&oacute;w osłonowych</li> <li> wsp&oacute;łpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w stałych;</li> <li> opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;</li> <li> organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla os&oacute;b z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> przyznawanie i wypłacanie zasiłk&oacute;w celowych na pokrycie wydatk&oacute;w związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;</li> <li> prowadzenie i rozw&oacute;j infrastruktury środowiskowych dom&oacute;w samopomocy dla os&oacute;b z zaburzeniami psychicznymi;</li> <li> realizacja zadań wynikających z rządowych program&oacute;w pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia os&oacute;b, rodzin i grup społecznych oraz rozw&oacute;j specjalistycznego wsparcia;</li> <li> prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;</li> <li> zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 6</b></p> <ol> <li> Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.</li> <li> Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.</li> <li> Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 7</b></p> <p> Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.</p> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 8</b></p> <ol> <li> Ośrodek działa na podstawie planu dochod&oacute;w i wydatk&oacute;w zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.</li> <li> Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe</li> <li> Dyrektor odpowiada za realizację plan&oacute;w finansowych.</li> <li> Nadz&oacute;r nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.</li> </ol> <p style="text-align: center; text-indent: 0px;"> <b>&sect; 9</b></p> <p> Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005

Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.

Statut
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tczewie

§ 1

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).
  2. Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  3. Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  4. Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
  5. Innych właściwych aktów prawnych
  6. niniejszego statutu.

§ 2

  1. Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.
  2. Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.

§ 3

Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.

§ 4

Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.

§ 5

Do zadań Ośrodka należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
  2. sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
  3. udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym
  4. przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
  5. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych
  6. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego
  7. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
  8. przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.
  9. opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem
  10. praca socjalna
  11. organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  12. prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych
  13. tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;
  14. dożywianie dzieci
  15. sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;
  16. kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;
  17. sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego
  18. racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;
  19. przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych
  20. przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;
  21. prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;
  22. podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych
  23. współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach
  24. przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;
  25. opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
  26. organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  27. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
  28. prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  29. realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
  30. prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;
  31. zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.

§ 6

  1. Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.
  2. Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.
  3. Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.
  4. Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.

§ 7

Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.

§ 8

  1. Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.
  2. Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe
  3. Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.
  4. Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.

§ 9

Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

Dokumenty powiązane:

Uchwała nr XLV/366/2014 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie

 

Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005

Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.

Statut
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tczewie

§ 1

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).
  2. Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  3. Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  4. Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
  5. Innych właściwych aktów prawnych
  6. niniejszego statutu.

§ 2

  1. Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.
  2. Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.

§ 3

Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.

§ 4

Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.

§ 5

Do zadań Ośrodka należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
  2. sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
  3. udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym
  4. przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
  5. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych
  6. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego
  7. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
  8. przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.
  9. opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem
  10. praca socjalna
  11. organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  12. prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych
  13. tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;
  14. dożywianie dzieci
  15. sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;
  16. kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;
  17. sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego
  18. racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;
  19. przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych
  20. przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;
  21. prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;
  22. podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych
  23. współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach
  24. przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;
  25. opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
  26. organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  27. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
  28. prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  29. realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
  30. prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;
  31. zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.

§ 6

  1. Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.
  2. Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.
  3. Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.
  4. Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.

§ 7

Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.

§ 8

  1. Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.
  2. Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe
  3. Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.
  4. Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.

§ 9

Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

2015-09-16 14:39:03  Adam Hulewicz

Utworzono artykuł 27084 o nazwie 'Statut Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste27084
user_idpuste372881
resource_idpuste483
namepusteStatut Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie
category_idpuste117
language_idpuste1
shortpusteStatut Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tczewie
fullpuste

Załącznik Nr1 do uchwały nr XXVIII/266/2005

Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 stycznia 2005r.

Statut
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tczewie

§ 1

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DZ. U. Nr 64 poz. 593 z póżn. zm.).
  2. Uchwały Nr XI/49/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tczewie z dnia 28 lutego 1990 w sprawie upoważnienia do powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  3. Zarządzenia Nr 4/90 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 5 marca 1990 roku w sprawie powołania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  4. Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
  5. Innych właściwych aktów prawnych
  6. niniejszego statutu.

§ 2

  1. Siedziba Ośrodka znajduje się w Tczewie, przy ul. Armii Krajowej 39.
  2. Terenem działania Ośrodka jest miasto Tczew.

§ 3

Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej w Tczewie, nieposiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa.

§ 4

Ośrodek realizuje zadania zlecone gminie i zadania własne gminy zgodnie z zakresem i zasadami ustalonymi w Ustawie o pomocy społecznej oraz zadania wynikające z innych ustaw, a także zadania powierzone przez Gminę Miejską w Tczewie.

§ 5

Do zadań Ośrodka należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki problemów rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
  2. sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
  3. udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym
  4. przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
  5. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych
  6. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego
  7. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym oraz innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
  8. przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego.
  9. opłacanie składek ubezpieczenia emerytalnego i rentowego za osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem
  10. praca socjalna
  11. organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  12. prowadzenie i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego lub mieszkaniach chronionych
  13. tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną;
  14. dożywianie dzieci
  15. sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym;
  16. kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu;
  17. sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego
  18. racjonalne gospodarowanie środkami otrzymanymi na utrzymanie Ośrodka, w tym środkami wynagrodzenia pracowników;
  19. przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych
  20. przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze;
  21. prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób wymagających opieki;
  22. podejmowania innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych
  23. współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach
  24. przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych;
  25. opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
  26. organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  27. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
  28. prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  29. realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
  30. prowadzenie postępowania, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych;
  31. zadania wynikające z innych ustaw, a także inne zadania powierzone przez Prezydenta Miasta.

§ 6

  1. Ośrodkiem kieruje, reprezentuje na zewnątrz i odpowiada za jego działalność Dyrektor zatrudniony przez Prezydenta Miasta.
  2. Dyrektor kieruje pracą Ośrodka przy pomocy zastępcy.
  3. Dyrektor organizuje pracę Ośrodka, podejmuje decyzje w sprawach kadrowych i merytorycznych należących do zadań Ośrodka.
  4. Dyrektor Ośrodka składa Radzie Miejskiej coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.

§ 7

Organizację Ośrodka określa regulamin organizacyjny, opracowany przez jego Dyrektora i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.

§ 8

  1. Ośrodek działa na podstawie planu dochodów i wydatków zatwierdzonego przez Prezydenta Miasta.
  2. Ośrodek prowadzi pełną rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe
  3. Dyrektor odpowiada za realizację planów finansowych.
  4. Nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta.

§ 9

Zmian Statutu dokonuje Rada Miejska w Tczewie w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

publishfrompuste2015-05-01 00:00:00
_activepuste1
slugpustestatut-miejskiego-osrodka-pomocy-spolecznej-w-tczewie

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..